divendres, 7 de setembre de 2007

ATENTA A LA DIVERSITAT

Falten pocs dies per tornar a l'aula. A València, que a nivell pedagògic debem ser uns clàssics i encara conservem els famosos examens de Setembre, ens trobem en aquella fase d'avaluar els que van fer ben poc o quasi bé res abans de l'estiu, però també a d'altres que estudiar els costa una mica més i que sí aprofiten aquesta segona oportunitat. Tot sovint et trobes en aquella tensió entre la misericòrdia i l'exigència. No m' agrada que em prenguin el pèl, però tampoc vull tancar-los portes. Crec que amb els regals no els faig cap favor. Algunes decisions no em resulten fàcils.
Aquest any m'agradaria estar molt atenta a això que s'anomena la "diversitat". Parteixo de que davant meu tinc 30 alumnes ben diferents, però és cert que uns ho són més que altres. Perquè la Mireia és síndrome de down, el Jose no troba mai el moment de posar-se davant els llibres, l'Anna està passant una adolescència terrible, el Victor sobreviu a la separació dels seus pares... i totes aquestes circumstàncies es reflexen a l'aula: en el comportament, les relacions, el treball, l'estudi, la motivació...
Encara que m'encanta ensenyar religió, parlar-los de Jesús i dels valors de l'Evangeli i m'esmerço en fer-ho cada any una mica millor, el que m'importa de debò i on vull donar la vida és en ser testimoni amagat del seu desig d'esdevenir persones i contemplar el seu procés, únic i divers alhora, de creixement personal.
Teresa

1 comentari:

Anònim ha dit...

¿Tienen los adolescentes, derecho al descanso, a vacaciones de verdad, desconectados.. sin amenaza de examenes no concluidos?
Me parece que hace parte de los "derechos humanos".
Exigir 2 semanas de repaso, en junio, estar con ellos, y dejar las cosas claras para el curso siguiente.
Dependerá de la flexibilidad de la dirección...Poner el accento de prioridad sobre la persona supone a veces muchas complicaciones prácticas que no todos pueden asumir.

Si hay clima de confianza, no regalar nunca puntos, es engañar el alumno, provoca frustración oculta, que tuerce el futuro.