dilluns, 19 de novembre de 2007

LA PASSIÓ DE CRIST

Retornant al tema de la mort de Jesús... Reconec que no m'agrada la pel.lícula del Mel Gibson que porta aquest títol. No m'agrada el seu director ni el seu plantejament. Considero un reduccionisme narrar només els tres darrers dies de la vida de Jesús, com si per ells mateixos poguessin explicar el perquè d'aquell desenllaç. I trobo també que, per molt realista que sigui, el director ha abusat de l'aspecte sofrent. De fet, jo encara no l'he pogut veure sencera. Quan comença a ser fuetejat, m'aixeco. Ja en tinc prou. No necessito veure-ho amb tota la cruesa per imaginar que, probablement, debia ser així.
I si em mostro tan bel.ligerant contra aquesta història, perquè posar-la a classe? Doncs perquè ells, que estan a l'aguait de tot el que surt per la televisió, me la demanen. I he optat per aquella màxima que diu: "si no pots contra ells, uneix-t'hi". Total, que encara que m'havia jurat i perjurat que mai no ho faria, aquest any cediré. En veurem un tros, mitja hora: els judicis. Només aquesta part. La resta la poden descobrir cada dia en el món que els envolta: els refugiats, els malalts de SIDA, els condemnats a mort, els oblidats, els invisibles...

Teresa

1 comentari:

Anònim ha dit...

Respecte a l'escrit de Teresa sobre "La Passió de Crist", no hi estic del tot d'acord.
Jo crec que Jesús, segons els Evangelis va patir una mort molt cruenta, ja en el moment final com en els precedents, Per tant, crec que hem d'admetre i saber valorar íntimament i acceptar i poder apreciar que totes aquelles escenes tan cruentes poden haver sigut una realitat per a nosaltres, creients, molt doloroses a veure però, en certa manera, poder i saber apreciar-les. ¿Qui no ha vist les desfetes humanes que la televisió ens mostra de les persones malmeses i torturades en els moments presents arreu del món? La mort de Jesús va comportar aquella desfeta humana. Crec que és trist, però és bo poder apreciar-les ja que crec estan mostrades amb el màxim rigor i veritat possible.No sóc partidaria de rebutjar la força de la pel·lícula.
Montse