dimarts, 25 de desembre de 2007

M'HI APUNTO!!!

Aprofito la fotografia que ens hem fet amb la família per felicitar les festes, per a transmetre el meu desig per aquest Nadal, i ho podríem subtitular com: Nadal, la festa de l'opció. Déu opta per la humanitat i per això neix home. Si Déu opta per la humanitat és perquè creu en nosaltres, perquè creu que tenim possibilitats. La pregunta següent és automàtica: I nosaltres, optem per aquest Déu-humanitat?
Optar per Déu-home te moltes conseqüències. La primera és preguntar-nos si realment nosaltres optem per la humanitat, si optem per reconèixer l'alteritat, la fraternitat, com a criteri imprescindible per al desenvolupament humà. La segona crec que hauria de passar pel creixament en la llibertat, perquè la llibertat és la gran promesa dels fills de Déu. Seguiria, fent servir el pessebre com a icona del món al revés que proposen les benaurances: perquè els feliços son els pobres, els nets de cor, els pacificadors, els qui opten per la justícia, els perseguits,...
Personalment aquest Nadal faig el propòsit d'apuntar-me a deixar enrere la mediocritat i la desesperança per superar el bloqueig del no-hi-ha-res-a-fer. També m'apunto a recuperar l'autenticitat i la utopia necessàries per a arriscar, i així apostar per una Vida amb majúscules, que és la promesa i la certesa de que un altre món és possible per a tots. I sobretot, m'apunto a saber buscar en el Jesús de l'evangeli les increïbles possibilitats de canvi que pot suposar l'amor autèntic i concret.
Us desitjo un molt bon Nadal però sobretot, moltes opcions, opcions que ens ajudin a celebrar el tresor de tenir un sentit per a viure, perquè així sigui Nadal cada dia.
màngels

7 comentaris:

Teresa ha dit...

Poseu-me a la llista que jo també m'hi apunto. Quina canya de família! Bon Nadal a tothom!!
Teresa

Ramon Bassas ha dit...

Bon Nadal.

Anònim ha dit...

Jo també m'hi apunto!
I la foto és genial!!!! ¡Sois la bomba! Bon Nadal, MÀngels i família!
María

eloi ha dit...

Molt bon Nadal Cafezoombloc!
una abraçada!
(un pastoret extradomus)

Anònim ha dit...

Precios, MÀngels!
Bon Nadal! Molts d'anys per tothom!!!

Catimar.

Anònim ha dit...

BON NADAL! MÁNGELS Y FAMILIA,
LA FELICITACIÓN ES PRECIOSA!
Que podáis disfrutar no sólo de las fiestas pero de muchos, muchos años más!
Jacqueline

Anònim ha dit...

Bo de debó. Ara resta que ens creguem de veritat aquestes opcions tant allunyades del nostre dia a dia. Que no siguin cosa d'uns dies i prou!
Molt bones festes
Ramon