dissabte, 26 de gener de 2008

EXERCICIS A LA VIDA

A principis de curs, per segona vegada, em vaig endinsar en l’experiència espiritual dels exercicis a la vida…Em resulta un itinerari complementari a altres exercicis fets en dies de silenci… A poc a poc i d’una manera serena, suau i realista vaig copsant la presència i l’impuls de l’esperit del Crist Ressuscitat en el cor de la vida : en el cada dia, en els moments d’alegria i goig, en els momens difícils, en les diferents relacions humanes que van configurant el teixit de la vida… També, com qui no se n’adona, vaig posant nom a l’acció dels “diferents esperits”: l’esperit que m’impulsa a donar el milor de mi mateixa i l’esperit que, primer imperceptiblement i després sense miraments, em porta a l’arrel del mal en el propi JO. Aquesta manera de viure l’experiència dels Exercicis d’Ignasi de Loyola ens va dotant d’una mena de SAVIESA del dia a dia… El meu agraïment a tots els que fan possible que podem gaudir d’aquest do d’Ignasi a la comunitat dels seguidors de Jesús.

Pilar

3 comentaris:

eugenia ha dit...

Gràcies Pilar per compartir l´experiència dels EE.EE a la vida ordinària. Jo els vaig fer fa uns anys i ho recordo com un moment molt especial a repetir de tant en tant.
Com una oportunitat especial de creixement i aprenentatge de relació amb mi mateixa, amb els altres, amb el Déu de Jesús de Natzaret que es feu home.
Una bona eina per anar fent del món, de la realitat que m´envolta en el dia a dia, de l´estudi o treball, de la família, de la comunitat, dels grups, dels amics, de la fe, del meu ésser,... cada vegada més una "unitat" oberta, que escolta, que camina,... vers un mateix hortizó mirant amb els SEUS ulls i de la SEVA mà.

eloi ha dit...

Els Exercicis Espirituals en la vida ordinària desvetllen l'extraordinari del dia a dia, ensenyen a mirar amb els ulls de Déu "in situ", fet que costa més amb les tandes "tanacades" de vuit o deu dies. Valen molt la pena. Endavant!

Anònim ha dit...

Eugènia , Eloi : gràcies per poder sentir que sou uns quants que des d'allà on sou acompanyeu l'experiència des del sentir-se en comunió. GRÀCIES.

Pilar