dilluns, 21 de gener de 2008

SIS ANYS I UN DIA

Ahir vaig celebrar els meus sis anys de professió, és a dir, del meu compromís definitiu, dels meus vots perpetus en la Societat del Sagrat Cor. I si les casualitats existeixen, ho vaig poder celebrar a Roma, al mateix lloc on vaig estar preparant-me juntament amb altres 10 rscj per a aquest moment. La raó de ser per aquelles terres va ser un reunió el dissabte, però vaig viure com a gràcia poder tenir el matí d'ahir diumenge per a fer una mena de pelegrinatge espirtual per la casa: les habitacions, la capella que feiem servir habitualment, la Capella de la cerimònia, el jardí, el menjador... Ens vam preparar 11 religioses juntes, de diversos llocs del món, de races i llengües ben diferents. Vam compartir moltes reunions, pregàries, els EE de mes, visites culturals, pizzes i gelats al Trastevere. Ni el Congo, ni Veneçuela, ni Mèxic, ni França ja no són terres extranyes per a mi. Tenen nom i rostres. Tenen història afectiva.
Ahir elles m'acompanyaven en la meva visita pausada per la casa. Sobretot a la Capella. Vaig tancar els ulls i s'hi van fer presents d'una manera misteriosa. Totes van anar venint a la meva pregària: Passy, Josephine, M Jeanne, M Gisèle, Chela, Ana, Clara, Elvira i Mariola. I la Norka... que fa un any va morir en un accident de trànsit. Ella ens acompanya d'una altra manera i ens recorda el camí de l'entrega als més pobres, el compromís per l'Evangeli i la passió per la vida. També agraeixo especialment l'ajuda que vam rebre de la Marisol i la Luty, "germanes grans", acompanyants, referència de vida.
Cada professió rep un nom. El nostre havia d'estar marcat per l'amor i així va ser. El nom t'uneix, et distigeix i suposa un repte: "Romandre en Crist, camí d'amor sense límits". Ens és una invitació, una exigència i un do; aleshores, ara i sempre.
Teresa

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Gracias Teresa por tu compartida. Te deseo, a ti y a tus compañeras que el refrescar la fiesta, dale vitalidad al acontecimiento os sea Bendición y envío; eso dice vuestro Nombre: hacer camino con Jesús con los demás que os salen al camino.
Un abrazo
Marta

Maria Escalas Bernat ha dit...

Felicitats pel teu aniversari!. Avui és el meu "setè aniversari de mare". Aquests dies em dedico a fer "reset", mirar tot el que he rebut aquests anys i donar-ne gràcies.
Una abraçada, i que visquis la teva vocació amb goig

M.Àngels ha dit...

Felicitats, Teresa, i endavant!
màngels

volvoreta ha dit...

Felicidades Teresa, gracias por compartir con nosotras esos momentos tan especiales para ti. ¿Sabes que conocí a Marie Gisele, que ahora está en Chad, en Bruselas?, ¡¡comió en casa un día!!, un encanto y pura y sana energía del corazón.
Un abrazo

Anònim ha dit...

¡Qué bien celebrarlo en Roma y poder traer a la memoria todo lo vivido y sobre todo a las personas!GRACIAS POR SEGUIR COMUNICANDO EL AMOR DE NUESTRO DIOS QUE ES DESMESURADO Y NO TIENE LÍMITES.
Besos, MªCarmen

Anònim ha dit...

Teresa, No vaig recordar la data exacta. Però en llegir-ho ho he reviscut amb tota la força : sertir-te parlar en català oferint la teva vida a la Societat, dit amb seguretat, amor i desig de perfecció...Em va emocionar. Donavas un gran pas. Faltava el pare. Ell hauria disfrutat i viscut amb tu tot el que exposaves. Recordo els que hi
erem i ja no hi som . És una veritable meditació de la vida. Has tingut la sort de reviure-ho
en el mateix lloc.
Encara que, amb retard (la meva
memòria ja flaqueja) et felicito de nou pel camí que has emprès i segueixes amb fidelitat. Que el Senyor t'ajudi sempre!.
Montse.

txaro ha dit...

Moltes felicitats Teresa!! això sí que és un dia per celebrar!!

Anònim ha dit...

Teresa vaig ser testimoni de la il.lusió amb què vas viure aquest dia...Manten sempre la llàntia encesa...Felicitats. Pilar.

Anònim ha dit...

SIs anys¡¡¡ felicitats¡¡

Maite

Anònim ha dit...

¡Enhorabuena! Cuando los aniversarios se viven desde la acción de gracias y además en grupo son una fuerza que dan vida para seguir el camino.
Me alegro que este año lo pudieras celebrar y revivir "en el lugar"...
Carmen