dilluns, 18 de febrer de 2008

QUEDA'T AMB NOSALTRES

Missa de dotze a Sant Raimon de Penyafort, Barcelona. Quatre fileres de gent van a combregar. Un cop arriben a l'altar, pausadament, tornen al seu lloc. Jo sóc una més en aquesta processó, i quan retorno al meu banc, veig una dona ja gran, asseguda, amb el rostre angoixant, crec que plorant. No em sé estar de mirar-la i imaginar el pes que duu al cor: una malaltia, la soledat, la manca de sentit... Els minuts de després de la comunió poden ser una espai per observar si el mossèn recull correctament el calze, la patena i el corporal, o poden ser uns breus minuts en els que la intimitat amb Jesús ens toqui en allò més pregon del nostre nostre cor. Com quan la vida et regala un bon amic amb qui compartir d'algunes confidències. Com que la litúrgia no és el meu fort, quasi bé prefereixo aprofitar aquest moment de silenci i prendre consciència de la presència de Déu en la meva vida i obrir-me al misteri que tot ho sap, que tot ho salva. Així el pa deixa de solament pa per convertir-se en motiu d'autèntica comunió, entregada, regalada, compartida.
Senyor Jesús, queda't amb nosaltres, que es fa tard, i el dia comença a declinar.
Teresa