dimarts, 25 de març de 2008

VETLLA PASQUAL ECUMÈNICA

He passat els dies de la Setmana Santa empalmant diferents tipus d'activitats, i per això no he pogut escriure al bloc: des d'un seminari d'Exercicis a la Pasqua jove de Raïmat, acabant els darrers dies a un poblet de la Segarra, fent família. Algun dia us parlaré del que em suposa escapar-me de tant en tant a aquesta comarca de l'interior de Catalunya, una zona rural i austera, feta de camps de cereals i d'horitzó ample. Sempre m'és repòs per a l'ànima, i retrobament amb les meves arrels. Sempre em possibilita un temps per a l'esperit. Quan passem a l'àmbit de la litúrgia i de les celebracions religioses, l'austeritat d'aquesta zona es fa encara més pal·lesa. Els pocs capellans no donen a l'abast per a servir tots els poblets, i menys aquests dies sants, amb tanta concentració celebrativa... per tot això, i afegint-hi que venia de passar uns dies molt enriquidors amb els joves a Raïmat, la veritat és que em feia mandra de participar a la vetlla pasqual. Però finalment ens vam animar a fer els kilòmetres que ens separen de Cervera... i va valdre molt la pena! Un espai recentment restaurat, l'església gòtica de Santa Maria; una litúrgia cuidada i senzilla, uns cants ben triats i ben cantats, el bateig per immersió del Douglas, un nou cristià fill de pares americans, i la presència del sacerdot i de la comunitat ortodoxa copta provinents d'Egipte. Tot plegat em va fer pensar, esperançada, que ja vivim temps nous: temps per a cercar l'essencial i per aplegar-nos a celebrar la Vida. Siguem molts o pocs, del mateix o de diferent color, parlem català o castellà o fins i tot llatí. El que ens uneix és molt més important que el que ens separa.

Qui escull d'estimar, viu per sempre. I estimar vol dir l'altre, el qui és diferent, el qui no entenc, sobre el qui actuen els meus prejudicis.

No em vull deixar perdre aquesta Vida que neix. Bona Pasqua!

màngels


1 comentari:

Ignasi ha dit...

Hola Padrina! M'he fet un blog...a veure si funciona això...
un petó!
igna.