dijous, 13 de març de 2008

VIOLÈNCIA CATÀRTICA

Hi ha una teoria sobre la violència que afirma que contemplar imatges violentes serveix de vàlvula d'escapament, i per aquest mitjà, compensem l'agressivitat que tots portem a dins. Jo aquests dies n'estic comprovant la seva eficàcia.
A classe, amb els de 4rt, com a complement al tema de les creuades estem veient "El reino de los cielos". És una pel·lícula llarga, amb molts mitjans, amb actors coneguts... i amb moltíssimes escenes violentes. L'excés de "sang i fetge" em compensa pel que els alumnes aprenen d'aquest període obscur de la història de l'Església. I del conjunt, em sorprèn que els que mai han mostrat cap interès per la matèria queden captivats per les batalles. No cal dir-los res. Els puc deixar sols amb la seguretat de que ningú no es mourà de la cadira. Són els alumnes més conflictius, els més tabalots, els que es troben en situació de fracàs escolar i risc social. Són uns altres els que desfoguen la seva imaginació i això els amanseix.
Per aquesta i per altres raons m'agrada emprar el cinema a l'aula: el que jo no sé explicar o motivar prou bé, hi ha un director, un actor, una història que m'hi ajuda.
Teresa

1 comentari:

Anònim ha dit...

Teresa, vaig tenir exactament la mateixa experiència amb els alumnes de 4rt i avui l'he repetida amb la pel.lícula de Lutero : és també una manera dapropar-se i "ambientar" la història de l'Església i el Cristianisme.
Pilar.