dimarts, 27 de maig de 2008

EL MEU LLOC EN EL MÓN

Una de les meves pel·lícules preferides és l'argentina Un lugar en el mundo, d'Aristarain. En un moment determinat, el personatge que interpreta Federico Luppi diu que li sembla que ha decobert en el seu lloc en el món quan sent que d'allí ja no se'n pot anar. I em surt el record d'aquesta escena de la pel·lícula perquè just avui fa un any que vaig fer la Professió o Vots Perpetus, a Roma.
Tots anem buscant el nostre lloc en el món. Però ara que m'ho miro amb certa perspectiva, penso que aquest lloc metafòric, de fet, no cal buscar-lo, perquè ens és donat, hi som conduïts per les casualitats-causalitats de la vida, per l'experiència d'un foc que crema al cor, per aquest al·lè de bogeria que els savis desxifren com Esperit. El nostre lloc en el món és des d'on ens situem per afrontar la vida amb sentit de plenitud, però també és des d'on som acollits, on sentim que hi tenim reconeixement i missió.
El meu lloc en el món? crec que l'he trobat: viure per, amb i en Jesús. I viure per, amb i en Jesús vol dir, viure per, amb i en la seva causa, que és el projecte del Regne. Vol dir optar per, amb i en el qui més ho necessiten, els més desvalguts, els més petits. El meu lloc en el món és la Societat del Sagrat Cor. Avui faig un any de la Professió...
màngels

8 comentaris:

teresa i m.àngels ha dit...

Moltes felicitats en aquesta data tan especial.
Amb tu, en dono gràcies,
Teresa

Zoileta ha dit...

FELICITATS!!!

M'he equivocat de linia i he llegit "per, amb i en" no sé quantes vegades... Ja no recordava la bogeria del cor... Ai!!

una abraçada d'una altra que -crec- ha trobat el seu lloc en el món perquè "sent que d'allí ja no se'n pot anar". A qui aniríem????

Anònim ha dit...

Ma-Angels, quin record mes bonic en tinc de la teva festa de professio. Tot parlava de foc, d'Esperit, de vida en Jesus. Et felicito per el teu primer aniversari i desitjo de tot cor que creixi en tu el foc, l'Esperit i la Vida de Jesus. I que ho passis als altres. Ma.R.S.

El mosquit i el camell ha dit...

Per molts anys! Segur que la teva opció de vida repercuteix en tots nosaltres...
Mercè

Anònim ha dit...

Enhorabona M.Àngels!! És molt bonic el que comparteixes avui.

Una abraçada.
Catimar.

Cris Ruano ha dit...

Vaig pensar en tu dimarts, Melgo!

MOLTES FELICITATS!!

Tenim pendent un tè, no ho oblidis!

Cris

Anònim ha dit...

MªAngels. gràcies per fer-nos participar de la teva joia.
Mercè

M.àngels ha dit...

Moltes gràcies a totes per les vostres mostres d'afecte i felicitació. Crec que viure amb sentit és el millor estímul i el millor regal. Ho visc també amb gran sentit de responsabilitat! Però sobretot amb molta confiança i certa sorpresa...
Una abraçada a totes
màngels

Cris, el tè, quan acabis els exàmens?