dijous, 19 de juny de 2008

CIUTADANIA

Després d'uns dies d'incertesa, ja sé quines seran les matèries que impartiré l'any que ve. Religió a 2n i 4rt d'ESO i 1er de Batxillerat i Educació per a la ciutadania. Les religions, encara que la 2n serà nova per a mi, les tinc força apamades. Em va per formació (vaig estudiar Teologia) i per devoció. La que em ve més de nou, però no tant, és l'Educació per a la ciutadania, que tantes portades de diaris i comentaris ha merescut.
Fullejo el llibre (triant-ne amb cura l'editorial) i crec que, malgrat que només mereix una hora setmanal, en una edat d'hormones en ebullició, tinc per davant unes 35 hores impagables per desenvolupar aspectes tan fonamentals de la vida en comú com la convivència, la democràcia, els drets humans... Crec que és una assignatura feta a mida pels inquiets en qüestions socials i encara més, pels que estem preocupats per l'individualisme aclaparador que ens arrossega sense adonar-nos-en. Fa poc llegia en un document redactat per les rscj del Congo: "Som, ergo sóc". Què lluny estem d'aquest sentit comunitari, en el que l'existència del grup és el que em configura com a persona!!
Ja hi haurà temps per explicar si me'n surto. Però el que es porta a la sang s'acaba transmetent, i , tant de bo, encomanant.
Teresa

3 comentaris:

Anònim ha dit...

I ho tindràs que fer en anglés? ;P

Catimar.

teresa i m.àngels ha dit...

Benvolguda Catimar: et veig al dia en legislació valenciana. Comprenc la teva preocupació, que també seria la meva, si no fos perquè cap editorial ha fet llibres en anglès i perquè se sap (se suposa) que aquest apartat del decret acabarà no sent aplicable. No hi ha professorat per cobrir aquesta exigència, ni nivell en els alumnes. És una pena que Conselleria es preocupi més per l'anglès que pel valencià... El politiqueig i l'educació no són bons amics. Fins aviat, Teresa

El mosquit i el camell ha dit...

Em sembla que una persona com tu, efectivament, pot treure'n molt de suc, d'una assignatura com aquesta. De fet no he aconseguit entendre encara com hi ha qui la veu "enemistada" amb la religió, més aviat sembla que es podrien complementar i molt adequadament. I seria desitjable també que la gent sapigués què és una llei, qui les fa, com s'apliquen, per què serveixen... Què vol dir, per exemple, casar-se des d'un punt de vista civil, o com funciona un contracte de lloguer. Bé. De fet ja veig que tendeixo a demanar massa, però és que em sembla que hi ha molta confusió en aspectes bàsics per a la vida quotidiana... Però potser demanem massa a l'escola. Mercè