dilluns, 16 de juny de 2008

COMPTE ENRERA

Avui començo un compte enrera particular... i no té res a veure amb els 15 dies que ens queden d'escola (mare meva... ja ha passat un altre curs!) ni amb els partits de l'Eurocopa ni els Jocs Olímpics. El meu compte enrera té a veure amb la meva principal activitat d'aquest estiu: el Capítol General de la Societat del Sagrat Cor que tindrà lloc a Lima, Perú. Just d'aquí a un mes, el 16 de juliol, inaugurarem cinc setmanes de reunions, assamblees, elecció de la nova Superiora General... tot sota un tema central cohesionador: l'espiritualitat.
A mesura que passen els mesos em faig conscient del que suposa participar en aquesta reunió: rscj dels cinc continents hi aportarem la vida de les províncies, les nostres inquietuds, els reptes del món que també són els nostres... i tot amb el desig de buscar allò que l'Esperit ens diu ara i aquí.
Sovint em pregunten: ja t'estàs preparant pel Capítol? I crec que puc respondre que si més no, ho intento: estic llegint els informes de les Províncies, del Consell General, tinc un sisè sentit per fixar-me en tot allò que té a veure amb Perú, i sobretot, vaig preparant el cor per acollir a germanes de tots els racons del món, a percebre la riquesa de la diversitat, a retorbar-me amb gent coneguda i estimada amb la que no sabia si mai tornaria a coincidir. També crec que tinc un repte personal: saber sortir de mi mateixa i atansar-me a les altres. No sempre em resulta fàcil moure'm en un grup gran, i aquest ho serà, a més de plural en llengües, races, edats... Un repte a convertir en oportunitat, personal i grupal.
Els nostres Capítols són cada vuit anys. El que allà es parla o es decideix marca la direcció de quasi bé tres mil dones arreu del món, i de milers més amb qui col·laborem. Una comunió (un cor unum) difícil d'explicar però real com la Societat mateixa.

Teresa

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Enhorabona Teresa! Espere que ens tingues degudament informats dels progresos i, amb la teva especial sensibilitat, de les teves impresions en aquesta important trobada.

I tingau ben presents als "petits cors" que omplen de sentit al gran Sagrat Cor (m'en vaig amb un d'aquets cors a donar una repasada definitiva "als romnans i als visigotics"...)

Us desitjo un bo i fructuos capitol.
Catimar.

Anònim ha dit...

Teresa: gràcies per la teva especial preparació al nostre Capítol. M'hi sentiré ben representada!.
Que totes en sapiguem treure els fruits!.
Una abraçada
Immaculada