divendres, 1 d’agost de 2008

RENOVAR EL NOSTRE COMPROMÍS AMB ELS JOVES

La feina al Capítol s'ha diversificat en centres d'interès. Jo m'he apuntat al dels joves, amb un títol preliminar que es diu "renovar el nostre compromís amb els joves".
Perquè m'hi he apuntat?
Perquè és el col·lectiu amb el que treballo habitualment, adolescents i joves en edat d'estudiar, que reclamen un espai i unes maneres pròpies, preocupats pel futur, i amb ganes de viure i gaudir el present.
Perquè ells m'ensenyen com és el món que m'envolta, em posen al dia i em descobreixen que el meu món ja fa molts anys que no és el seu. A vegades em fan sentir una mica vella, però tant se val. Ho prefereixo a enganyar-me i situar-me en l'immobilisme.
Perquè em recorden que no tot està perdut. Les seves il·lusions no són tan llunyanes a les meves. El món en el que viuen no els acaba d'agradar i alguns se saben protagonistes de la seva pròpia història.
Perquè demanen referents, adults que els esperonin, capaços de dialogar i amb ganes de fer camí amb ells.
Perquè veig en ells el reflexe d'un paradís perdut, de necessitats amagades, i a vegades desconegudes, de fer silenci, de mirar més enllà, de descobrir que el buit potser està habitat,,,
Perquè em recorden algunes coses de quan jo tenia la seva edat, i m'agradaria oferir el que a mi se'm va regalar.
Teresa

1 comentari:

Anònim ha dit...

Segueix el capitol amb tu i amb la página rscj internacional i me pareix molt interesant (t'ho dic com laica).

No m'extranya gens en tu que t'hagis apuntat en aquest grup. I m'alegre. Tinc dos fills, un de 19 i una altra de 13. Espere que qualque dia amb calma parlem tu i jo d'aquest "col·lectiu" com tu dius: dos punts de vista diferents amb el mateix centre. Em fa falta veure aquest tema d'una altra manera que no sigui com a mare, perque m'emprenyo molt i, a la vegada, els estime molt, moltissim. I es que no tinc la paciència que Dèu té amb mi mateixa...

Una abraçada forta per tot el que esteu compartint.

Catimar.