dimarts, 9 de setembre de 2008

PASSEJANT EL CAPÍTOL

Quan, ara fa un any, durant el nostre Capítol provincial, vaig sortir escollida per anar al Capítol General a Lima, molta gent em va felicitar i em va desitjar una bona experiència. Tenia un any per anar paint el que allò suposava, i un mes i mig per viure-ho, per disfrutar-ho. Del que ningú em va avisar, el que ningú no em va recordar, era que a la tornada del Perú el meu setembre es convertiria en el mes del "passi del Capítol". Com que posar en marxa el que té a veure amb l'escola no deu ser prou entretingut, tinc preparats un munt de bitllets amb rumb a Bilbao, Pamplona, Saragossa, Barcelona i Mallorca, a més de València, és clar. Cal passar per les zones i explicar el que hem viscut, els documents que hem aprovat, les decisions preses. Cal compartir allò que ha de marcar els propers vuit anys com a Societat del Sagrat Cor. I tots aquestes visites... concentrades en tres caps de setmana!!
Avui he començat a preparar el que em toca dir. Voldria transmetre molt més que les paraules escrites. Però no trobo la manera d'explicar el gust del menjar peruà, els detalls de les comunitats d'allà, les visites a les diverses institucions i barris, els balls tradicionals, els símbols, les músiques i les dances que van acompanyar la litúrgia, les nostres festes, els rostres que m'anaven omplint el cor... Tant de bo que, entre tants documents, allò que també va ser vida del Capítol, tenyeixi els mots i les paraules concretes.
Teresa

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Teresa, Em costa molt escriure els comentaris.Però et vull dir que els llegeixo tots amb molta atenció i simpatia
Que et vagin bé les teves explicacions. Crec que l'has viscut intensament (el Capítol).
Endavant! Els cansats fan la feina!
Montse

Anònim ha dit...

Ara tens una altra manera de disfrutar-ho. I, a més, tens mitja feina feta amb tot el que ha oferit el capítol per internet i "tooot" el que tu ens has fet compartir des el bloc.

Ânim i endavant! Ja ens contaràs...

Catimar.