dijous, 23 d’octubre de 2008

UN ATREVIMENT

Fa dos dies vaig dir que sí a una proposta força agosarada: m'han demanat que escrigui una petita biografia de Santa Magdalena Sofia Barat. Acceptar aquesta proposta, que ja us aniré explicant, m'ha resultat un acte de gran atreviment per la meva banda. A la comunitat tenim llibres extensísims sobre la seva vida, obra i miracles. Algún, fins i tot, és de bon llegir per una lectora del segle XXI, perquè en això de les vides dels sants es nota que els anys (i els segles) passen. Recordo que recent fets els vots, vaig voler llegir-ne un que dia rera dia, se'm queia de les mans. No debia ser el moment oportú, em vaig quedar en pau i el vaig tornar al seu lloc. Fa pocs anys, una rscj irlandesa va escriure'n una biografia molt interessant, adaptada als nostres temps en el llenguatge i en els punts d'interès en que incidia. Aquest volum de més de 700 pàgines va fer-me companyia durant la provació, la preparació a la professió perpètua. El vaig gaudir com cap altre.
Què té d'atrevida l'escriptura (que tant m'agrada) i explicar als altres la vida de la "meva fundadora"? Doncs he descobert que quan t'acostumes a la comunicació virtual, a les paraules perdudes enmig de la xarxa, el paper concret i tangible, de cop i volta, impressiona.
I sobre Magdalena Sofia Barat, crec que és tot un repte saber explicar, en poques paraules, una vida i una obra com la seva, sobretot, defugint els tòpics.
Tot plegat, una oportunitat i una aventura. Ja us l'explicaré!

Teresa

4 comentaris:

G. Sergi d'Assís ha dit...

Molt interessant!! Ja ho explicaràs.

El mosquit i el camell ha dit...

Jo l'espero amb impaciència. La veritat és que el llenguatge hagiogràfic a mi em resulta embafador i distant. Per això em va agradar tant llegir Les senyoretes de Lourdes, que aportava molta frescor a la història de Bernardet. I la veritat també és que la vida de la gent compromesa en els diversos carismes de la vida religiosa parla molt per si sola, però de vegades li va bé algun petit missatge de traducció, que ens ajudi a entendre millor els seus origens i la seva crida. O sigui que endavant!
Mercè

Anònim ha dit...

Ánim, Teresa. Crec que serà molt interesant "llegir" a Magdalena Sofia amb els teus ulls i la teva paraula.

Gràcies pel teu atreviment.
Catimar

volvoreta ha dit...

¡¡Qué ganas tengo ya de leerte Teresa!!, ya nos irás poniendo al corriente de tu aventura. ¡Gracias por tu valentía!
Bicos