dilluns, 22 de desembre de 2008

EN DUES PARAULES...

Recordeu aquella frase del Jesulín? En dos palabras im-presionante... Si aquest és el nivell lingüístic dels toreros, alguna cosa falla. Vull pensar que és una raresa personal i no ficar-los tots al mateix sac. O fins i tot que va ser una relliscada puntual. Del que em serveix aquesta frase memorable és per dir un parell de coses (o potser només una) sobre la capacitat de síntesi... una qualitat que no tothom té (que a vegades m'exaspera una mica) i que posa a prova la capacitat de transmetre un mateix contingut emprant el mínim nombre de paraules. ¿No us heu trobat mai la típica persona que no només et narra fil per randa allò que ha succeït, sinó que a més a més te'n repeteix els diàlegs sencers? Potser jo estic a l'altra banda i ambdos extrems són dolents, però el que sí penso és que saber resumir una idea, una història, un aconteixement, és signe d'haver-ne captat allò essencial i trobar les paraules justes per transmetre-ho.
Ara que estem nadalencs... què deu ser allò essencial del Nadal, allò que el fa diferent a qualsevol altra festa? Com l'explicariem a algú que no congués res de Jesús ni del cristianisme? Crec que em quedaria amb aquella frase de Joan: "Tant va estimar Déu el món que va enviar el seu fill unigènit perquè tot el qui cregui en ell no es perdi, sinó que tingui la vida eterna" (3, 16). En una paraula, impressionant.
Teresa

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Teresa,
La síntesi de tot el que jo crec ho has sabut dir-m'ho en aquesta frase.
Gràcies. Montse

Anònim ha dit...

BON NADAL A TOTS I TOTES LES LLEGEIXEN AQUEST MAGNIFIC BLOG.
ELS MEUS MILLORS DESITJOS TAMBÉ PER AQUEST NOU ANY 2009.

MAITE

Anònim ha dit...

Protesto per l'atac que es fa en aquest bloc als toreros, que els admirem no per com parlen sinó per com toregen.

Joan Miró deia d'ell mateix: "Sóc un burro de set soles". No l'admirem per la seva intel·ligència, sinó pel seu talent pictòric excepcional.

A un artista se l'ha de valorar pel seu art, no pels dèficits en altres camps o àmbits. Potser José Tomás no sap sumar i restar. Però toreja com els àngels.

Molt bon Nadal a tothom i endavant amb el bloc!

Enric