diumenge, 25 de gener de 2009

"LA OLA", LA REALITAT QUE SUPERA LA FICCIÓ

Anar al cinema, no sempre té una finalitat purament lúdica. De fet, ja fa anys que contemplo el que m'envolta mentre em faig la següent pregunta: com podré adaptar-ho a l'aula? Visc una certa "deformació professional" però com que no és obsessiva, no em preocupa.
Amb aquesta intenció vaig anar el divendres a veure "La ola". Me n'havien dit bones coses i el trailer em va sembla d'allò més suggerent. Basada en fet reals, però portada a l'Alemanya actual, un mestre, una classe, una experiment acadèmic ben intencionat... que ens durà a la mateixa gènesi del neofeixisme, un moviment capaç d'arrossegar joves amb necesitat d'identificar-se amb unes idees, un grup, una identitat que els aporti sentit a tot allò que viuen, sovint buit i decebedor.
Ben feta, amb un ritme que la fa molt amena, ben interpretada i amb una trama d'allò més interessant, fan de "La ola" una peça per gaudir i, en el meu cas, per veure i comentar a classe. I per descobrir que darrera de moltes ideologies excloents i prepotents actuals, s'amaguen les frustracions i els fracassos de la nostra pròpia societat.
Teresa

1 comentari:

Botargueta ha dit...

Estic totalment d'acord, jo també l'he vista i em vaig quedar impressionat pel missatge tan clar i alhora esgarrifós.
Val la pena veure-la, et fa reflexionar molt.