diumenge, 15 de febrer de 2009

BIENVENIDOS AL NORTE

Diuen que els andalusos són mandrosos, poc treballadors, vaja. Que els catalans, garrepes. I que els francesos, antipàtics. Es diu amb rotunditat i els mateixos que ho diuen haurien d'anar amb compte. Perquè molts de nosaltres podriem afirmar tot el contrari: jo conec catalans que tenen la mà foradada, francesos totalment sociables, i andalusos amb una capacitat de treball envejable. Què fariem sense els prejudicis? Parlar del que coneixem, no caure en la generalització, no ficar a tothom al mateix sac, i de pas, no equivocar-nos.
"Bienvenidos al norte" és una pel·lícula que parla d'estereotips. Viure a la costa blava s'ha convertit en el somni d'un funcionari de correus i la seva dona, però per la seva mala estrugança, és destinat al nord, a tocar de Bèlgica (els veïns sempre condemnats a no entendre's...), en un lloc desagradable, amb un clima deplorable i amb un dialecte francès incomprensible. Amb aquesta tarja de presentació, sembla que més que un trasllat estiguem davant d'una condemna. O potser no?
A mi em va sorprendre l'agilitat de la història, la gràcia dels personatges, la sinceritat d'una realitat que no sempre és com ens l'han pintada... i la humilitat d'acceptar l'error d'unes idees preconcebudes. Molt recomanable!
Teresa

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Ya estoy deseando verla. Me han dicho q es muy divertida.

Otra cosa: ¿por q no puedo entrar en la página inicial del blog? Ya lo he intentado varias veces, sin suerte. Pero como soy una chica de recursos, he llegado hasta aquí "vía Volvoreta": original, pero no es lo suyo ¿no?

Catimar.

Teresa i M.Àngels ha dit...

Catimar, sobre el problema per accedir al bloc, crec que deu ser una cosa purament temporal. Jo no tinc cap dificultat. Em fa gràcia que per fer el trajecte virtual Mallorca-València hagis de passar per Valladolid... Espero que es resolgui aviat. Teresa

Anònim ha dit...

El passat diumenge volia anar amb els meus dos fills petits a veure Chiguaga, pero estava plé.... l´unica opció apta per tots els publics era aquesta peli. Vaig entrar amb recels perque no havia sentit parlar i no sabia si als nens s´ho passarien bé...
Va ser genial, els nens i jo varem riure molt i vam passar una molt bona estona. És una historia entranyable.

Maite