dissabte, 21 de febrer de 2009

TRANSFIGURATS EN ELL

L'evangeli d'avui dissabte ens relata la transfiguració. No és dels meus fragments preferits. M'agraden més aquells en que es mostra la humanitat de Jesús: quan es fa proper als més desvalguts (dones, malalts, pecadors...) i quan viu les realitats del patiment i del dubte. En aquestes escenes, el sento més similar el que jo sóc, al que sento.
Però al Jesús quaresmal, al que es prepara per a la creu, li faltaria el contrapunt de la divinitat, aquell vincle especial amb l'Abba que el fa igual però diferent a nosaltres.
La creu no s'explica sense la resurrecció. El crucificat també és el transfigurat. Aquest és el meu fill, el meu estimat, escolteu-lo.
Teresa

1 comentari:

El mosquit i el camell ha dit...

Doncs a mi aquest fragment m'agrada especialment. Potser no me'l miro gaire des del punt de vista de Jesús sinó des del meu quan em sento especialment bé en la pregària, en l'Església, en la petita comunitat... Aquest gaudir d'una presència en un moment "d'il·luminació" però pensar que no t'hi pots quedar, que has de tornar a la vida normaleta... Que són vitamines per a la vida.
Mercè