dimecres, 6 de maig de 2009

MÓN JUST, MÓN FRATERN

Dijous matí tinc una sessió de formació amb animadors de pastoral dels col·legis del Sagrat Cor sobre "Educació per la justícia". M'ho van demanar ja fa molt de temps i, evidentment, tot arriba.
Serà una de les poques vegades en que em situaré en públic d'igual a igual, perquè amb els alumnes, amb tots els respectes, no em situo en un pla horitzontal. Ells són menors d'edat, estan sotmesos a unes normes determinades i tenen tota una vida per davant. Jo em trobo a la quarentena, tinc les meves obligacions professionals i, amb una mica de sort, si miro enrera, puc contemplar la meitat de la meva vida.
Preparar aquest taller ha estat una feina bonica. M'ha forçat a ser creativa, amena, profunda. A trobar la manera de compartir la reflexió, de poder marxar amb la sensació de que alguna cosa hem après, de que ha valgut la pena. Tant de bo!
Ens aproparem al tema des de la Bíblia, des de la tradició de la Societat del Sagrat Cor, des de les motivacions purament humanes... perquè el sentit de justícia per a mi té un plus cristià, però ni comença ni s'acaba aquí. Neix de la contemplació d'una necessitat real i es concreta en una acció per redreçar una situació considerada injusta. La fam, la marginació, la manca de sentit, la pobresa... no haurien de tenir lloc en el nostre món. Assolir unes estructures justes que possibilitin una vida digna a totes les persones és un dels nostres reptes més urgents i importants.
I acabarem... acabarem amb la saviesa d'algú que és capaç de dir les coses més gruixudes amb l'honestedat d'un infant. Us en deixo un tastet.
Teresa

1 comentari:

Anònim ha dit...

¡Interesante! Nos contarás cómo ha ido, ¿no?

Catimar.
(..y vas con la resaca del Barça)