diumenge, 31 de maig de 2009

PARIS, PARIS...

Ahir vaig arribar de Paris. Hi he estat 48 hores, la qual cosa sembla que no doni per gaire, però posada a aprofitar el temps, m'ha donat per un dia de reunió sobre la pàgina web de la Societat del Sagrat Cor, per un passeig per la Torre Eiffel i per un dia dedicat a allò que en podriem anomenar:"seguint les petjades de Magdalena Sofia". Crec que ha estat la sisena vegada que visitava aquesta ciutat, així que hi anava sense urgències turístiques, convençuda que aquesta no en serà la darrera visita. I com que només tenia un dia lliure vaig voler dedicar-lo a completar el que m'ha suposat a publicació de la breu biografia de la seva vida.
Vaig conèixer els diferents emplaçaments de les primeres cases de la Societat: la rue de Postes (d'on en va sortir el carruatge amb les primeres religioses que van anar a Amèrica), la rue Cassini (una casa molt estimada per Magdalena Sofia), l'Hotel Biron (escenari de moments dificils en la història de la Societat i actual museu Rodin)..., i la darrera casa, on va morir, del boulevard dels Invalides.
Vaig prendre consciència de l'expansió d'aquells anys i de la necessitat de buscar solucions a la manca d'espais. De la presència i el protagonisme de la Societat en aquell segle XIX parisenc. No es fa difícil entendre que cada cop més diòcesis en reclamessin la seva presència.
El meu pelegrinatge va acabar a l'església de Saint-François Xavier, enfront la casa on va morir Magdalena Sofia. Allà, el proper 19 de juny (festa del Sagrat Cor), hi traslladaran les seves restes provinents de Bèlgica. Després d'un període rellevant, d'expansió, de protagonisme, la "petita Societat" torna a la fragilitat dels seus inicis. Una fragilitat que amaga l'oportunitat de compartir el nostre carisma i el llegat de 200 anys d'història amb totes aquelles persones que es traslladaran a Paris per compartir un dia històric. Un oportunitat de sentir-nos Església. Una ocasió per agrair la vida d'una dona que és nostra i alhora de tothom.
Teresa