dijous, 6 d’agost de 2009

LA UNIÓ FA LA FORÇA

Un cop acabada l'Assamblea de Santa María de Huerta, toca recapitular i recollir-ne les conculsions. En aquesta reunió, més de 200 religioses hem buscat les maneres de concretar les prioritats del Capítol General 2008. Els temes (diàleg, comunitat, contemplació, justícia i pau i joves) han estat l'eix d'un treball que ens exigeix i ens estira, que no ens deixa quedar-nos quietes.
També hem sabut que el procés biprovincial que ja fa anys estem vivint té un plaç: en quatre o cinc anys a l'Estat espanyol serem una sola província. Grans aplaudiments, algunes pors, certes dificultats reals i objectives. Una oportunitat de començar de nou, una possibilitat de fer alguna cosa nova. Una ocasió per a la conversió... i no precisament de les de l'altra província, sinó sobretot, la meva pròpia conversió que em permeti obrir-me i acollir allò diferent que a vegades em pot resultar hostil.
Però des de la meva experiència de "religiosa jove", el camí que ara ja té un plaç em resulta tan natural com ho són les meves companyes d'una província i de l'altra amb les que fa anys comparteixo trobades, reunions, etc... Els molts anys de convivència i treball conjunt colze a colze són el millor remei a les inseguretats pròpies d'un procés tan natural com la vida mateixa.
Teresa