dilluns, 17 d’agost de 2009

LECTURES ESTIUENQUES (III)

Quina diferència quan una lectura se't fa companya, quan et busca i la busques, quan les estones amb ella et són preuades!. Quina diferència quan un llibre s'està sol a la tauleta, quan l'ignores i qualsevol cosa passa pel davant abans que la seva companyia!.
En un afany de reflexionar sobre la meva tasca al col·legi, vaig començar "Mal d'escola", de Daniel Pennac. M'havien dit que era molt interessant, i en alguns aspectes sí que ho és, però a mi se'm queia de les mans, i ho dic en passat perquè he decidit deixar-lo inconclús. El llibre és una reflexió d'un dels millors escriptors contemporànis en francès, un home que comparteix una mirada enrera en primera persona com a protagonista de l'anomenat fracès escolar. A partir de nombroses anècdotes, reflexiona sobre les raons del seu desinterès acadèmic, ell que provenia d'una família estructurada i que tenia una vida on aparentment res hi fallava.
A partir de la seva anàl·lisi he reprès un dels aspectes que més em preocupen de la meva feina educadora: la motivació dels alumnes que no tenen cap interès per les classes, i als quals cada minut en la meva presència els sembla un segle que es podria aprofitar de mil maneres millors. I si a aquesta manca total d'intrerès hi afegeixes que la meva assignatura és la socialment controvertida religió, aleshores has begut oli i només et queda la possibilitat de sobreviure guanyant-els a base de descobrir les seves aficions musicals o esportives. De tots maneres, fins i tot si ho aconsegueixes, continues tenint un o dos alumnes amb el cap cot sota la caputxa de la seva suadora pregant al Déu del que reneguen que el temps de la seva adolescència voli encara més depressa.
Teresa

1 comentari:

Anònim ha dit...

A mi el que he llegit del Pennac, "Com una novel·la", em va semblar senzillista.

Unes reflexions sobre la lectura que no em van aportar gaire res.

Recomano a tothom la pel·lícula "La classe", per als que esteu interessats en aquesta matèria.

Enric