dimecres, 23 de setembre de 2009

I QUÈ ÉS LA CONFIRMACIÓ?

Reprenent el curs tocava reprendre la confirmació. Vaig passar per les classes, vaig anunciar-ne la convocatòria, els vaig citar avui al video. Semblava que tot anava bé. De sobte, en una de les classes, una noia nova aixeca la mà i em pregunta: "I què és la confirmació?". Bona pregunta, i bona estitrada d'orelles a aquesta pastoralista que dóna tantes coses per suposades. A Batxillerat ens vénen molts alumnes nous, bastants d'ells provinents d'Instituts públics de la zona. Són alumnes que mai han fet classe de religió. Prou feina tinc amb ells els primers dies per tal que l'assignatura no els espanti, però d'aquí a parlar de sagraments... n'he fet un gra massa.
Està clar que aquesta noia no s'hi ha apuntat... però dels de 4rt de l'ESO n'hem tingut més de 25! Una fornada nova d'adolescents que, a contracorrent, s'afirmen cristians. Que duri!

Teresa

4 comentaris:

eloi ha dit...

Avui en dia, des de la comunicació de l'evangeli, mai es pot donar res per suposat. És un rollo, és la constant pesantor de "sempre introduint i mai introduits", però és el que hi ha.

El mosquit i el camell ha dit...

Doncs ànims... Cada cop més haurem d'explicar-nos i tornar-nos a explicar. Però és un bon exercici. I ben segur que als companys d'aquesta noia tot plegat no els deuria fer cap nosa...
Mercè

Anònim ha dit...

Trobo que 25 són molts.

Vols dir que ho van entendre bé, això de la confirmació?

Potser alguns van entendre comissió.

Enric

Teresa i M.Àngels ha dit...

Gràcies pels vostres comentaris. I, Enric, si no ho van entendre, t'asseguro que ben aviat cauran de la llista. Però crec que, aquell dia, vaig vocalitzar prou bé. Ja t'ho explicaré. Teresa