divendres, 11 de setembre de 2009

QUI EDUCA PER LA FAMA?

Acabo de veure el veredicte final del programa de Cuatro, "Fama, ¡a bailar!". Hi havia una alumna nostra en joc i volia veure si entrava a l'Acadèmia. Dels seixanta finalistes només se'n quedaven vint. Això vol dir que un 66,6% en quedaven exclosos.
Volia veure com reaccionaven els eliminats. M'ha commogut una noia que deia: jo no estava preparada per a això. I jo pensava que és ben cert que no se'ns prepara pel fracàs, pel desencís, per l'error... però que tot plegat arriba un dia o un altre. Tampoc sé si preparem pel l'èxit, o al menys, per la mena d'èxit que acompanya un programa com aquest. M'agradaria pensar que eduquem els passos previs: l'horitzó vital, la capacitat d'esforç, el reconeixement de la pròpia vàlua, la solidaritat amb el que tinc al costat, la generositat, la necessitat d'un projecte de vida... i que, si construïm bé l'estructura, tant se val si és vent, pluja o sol, que no n'afectaran els fonaments.
La nostra alumna de Godella sí que hi ha entrat. Me n'alegro per ella perquè sé que porta molts anys treballant al Conservatori. Espero que se senti preparada.
Teresa
PD: un cop escrit aquest post descobreixo l'evangeli de demà dissabte: "... els qui vénen a escoltar les meves paraules i les compleixen. Són com un home que, per construir una casa, cava i enfondeix fins que arriba a posar el fonament sobre la roca. Quan ve una inundació el corrent del riu envesteix contra aquella casa, però no la pot somoure perquè està ben fonamentada" Lc 6
Sort que les casualitats no existeixen...