dissabte, 10 d’octubre de 2009

Obama, nou messies

videoM'he quedat ben sorpresa amb la notícia. D'entrada he pensat que era una broma: és 28 de deseembre, dia dels innocents? després he tingut un rampell maliciós: li donen el nobel perquè no s'enfadi, després del desencís de perdre els jocs olímpics a favor de Rio? Anant una mica més enllà, he pensat en com haurà sentat la notícia a l'Iraq, a l'Afganistan, als presoners del corredor de la mort. D'altres, els qui sobreviuen com poden al món desigual pagant-ne la pitjor part, potser ni se n'han assabentat. Potser millor.

He escoltat el discurs d'Obama acceptant el premi, i m'ha semblat humil i esperançat. Serà que per fi arriba el salvador? serà aquest el líder honest que ens sàpiga guiar cap a la justícia d'un món en pau? serà prou valent per no deixar-se corrompre? serà l'Obama un bon referent per a la humanitat i no només un bon tarannnà?

No sé perquè, em venen al cap aquelles paraules del profeta Isaïes, que l'evangeli de Mateu utilitza per descriure Jesús, com el servent del Senyor:

Aqui teniu el meu servent, que jo he escollit, el meu estimat, en qui m'he complagut. Posaré damunt d'ell el meu Esperit perquè porti la justícia a les nacions. No disputarà ni alçarà la veu, no la farà sentir pels carrers. No trencarà la canya esquerdada ni apagarà el ble que vacil·la fins que faci triomfar la justícia. I les nacions posaran l'esperança en el seu nom. (Mt12, 18-21/Is42, 1-4).

Així sigui.

màngels

1 comentari:

Anònim ha dit...

També jo em vaig quedar gelada.
Em quede amb la paraula "esperança".