dijous, 19 de novembre de 2009

JO, TU, NOSALTRES

Si quan parlem podem afirmar-nos com un "jo" i podem mirar a l'altre i descobrir-hi un "tu", és perquè en algún moment hem fet experiència de la nostra persona, de la nostra individualitat. Accedir al nostre interior i descobrir-hi les claus del nostre ésser és tota una aventura i comporta un risc. Perquè no és fàcil, perquè no hi estic acostumada, perquè aquí no hi valen els enganys, perquè potser hi trobaré aspectes que no m'agraden... i malgrat això, cal arriscar-se.
Si tinguessim la possibilitat de disfrutar de vàries vides, en podriem malaguanyar una. Però quan la que tenim és sagrada perquè és única... qui no vol viure-la en tota la seva profunditat?
A l'escola volem començar un treball en aquesta línia. Oferir als nens i als adolescents experiències i eines per trobar-se amb ells mateixos, per reconèixer-se enmig de la multitud. Per saber qui són, per saber què volen.
I per treballar tot això amb els grans he trobat un material imprescindible, un llibre de l'Elena Andrés una novetat editorial que sense dubte ens serà una ajuda molt valuosa: "La educación en la interioridad" (Ed. CCS).
En aquest nou repte, em faig meves les paraules de l'autora: "Avui per avui estem començant i tots els començaments tenen molt de tempteig. No tinguem por d'equivocar-nos".
Teresa

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Teresa,
Em sembla fantàstic el que dius. Crec que l'educació emocional tindria que estar en el currículum ja a primària perquè és imprescindible per viure.

Moltes gràcies per aquest material pel miraré amb molt de gust.

Jo he utilitzat un molt maco de l'Anna Carpena Educació socioemocional a primària de l'editorial Eumo és un llibre bàsic. També el llibre del Daniel Goleman Inteligencia Emocional. Possiblemen ja els coneixes.

Ja ens comentaràs com us va, estic molt interesada en aquest tema de la intel·ligència emocional.

Una abaçada.

Roser.

Anònim ha dit...

Teresa,
Molt interessant el que exposes.
Jo ja sóc molt gran i cada dia em descobreixo facetes noves.
Si es comença a fer-se de molt jove...!
Montse.