dijous, 10 de desembre de 2009

IN THE LOOP

El cap de setmana passat vaig tornar al cinema. No hi anava des del Barça-Madrid que va ser tot un espectacle futbolístic i sociològic. Els cinemes amplien la seva oferta i m'obliguen a triar amb precisió les despeses destinades al lleure.
La pel·lícula que vaig triar va ser In the loop, i la raó va ser llegir en algun lloc que recordava aquell inimitable Sí, ministre de quan jo era una criatura. Humor anglès, intel·ligent, sense estridències... La pel·lícula ens obre als secrets del món polític i diplomàtic internacional, passejant-nos entre les bambalines de les converses, reunions, odis, pactes, fòbies... d'uns i altres, dels que apareixen a la foto i dels que mouen els fils, dels que es guien per interessos personals i dels que segueixen el dictat que toca, dels ineptes, dels ambiciosos i dels espavilats de torn.
Sàtira de les converses anglo-nordamericanes que dugueren a la invasió d'Irak, el guió ens té 105 minuts en tensió, sense respir, mentre internament desitjem que els nostres polítics siguin una mica menys titelles i més amos de les seves paraules.

Teresa

1 comentari:

Anònim ha dit...

Jo també la recomanao.

L'unica pega que hi veig és que no és gaire narrativa.

És divertida, però no acaba d'explicar una història dels personatges.

La part política -hilarant i satírica- s'ho menja tot.

És una adaptació al cinema d'una sèrie de televisió, que ara tinc ganes de veure.

Enric