dijous, 19 de novembre de 2009

JO, TU, NOSALTRES

Si quan parlem podem afirmar-nos com un "jo" i podem mirar a l'altre i descobrir-hi un "tu", és perquè en algún moment hem fet experiència de la nostra persona, de la nostra individualitat. Accedir al nostre interior i descobrir-hi les claus del nostre ésser és tota una aventura i comporta un risc. Perquè no és fàcil, perquè no hi estic acostumada, perquè aquí no hi valen els enganys, perquè potser hi trobaré aspectes que no m'agraden... i malgrat això, cal arriscar-se.
Si tinguessim la possibilitat de disfrutar de vàries vides, en podriem malaguanyar una. Però quan la que tenim és sagrada perquè és única... qui no vol viure-la en tota la seva profunditat?
A l'escola volem començar un treball en aquesta línia. Oferir als nens i als adolescents experiències i eines per trobar-se amb ells mateixos, per reconèixer-se enmig de la multitud. Per saber qui són, per saber què volen.
I per treballar tot això amb els grans he trobat un material imprescindible, un llibre de l'Elena Andrés una novetat editorial que sense dubte ens serà una ajuda molt valuosa: "La educación en la interioridad" (Ed. CCS).
En aquest nou repte, em faig meves les paraules de l'autora: "Avui per avui estem començant i tots els començaments tenen molt de tempteig. No tinguem por d'equivocar-nos".
Teresa