dimarts, 2 de març de 2010

SANTS I SANTES DE DÉU, PREGUEU PER NOSALTRES

Avui a 2n de l'ESO em toca parlar del sants. Dic em toca, però és tota una opció. De fet, una educadora ha de saber triar entre tot allò que el llibre proposa, i saber triar suposa exercir una opció. Després d'uns mesos de treballar Antic i Nou Testament, priumers cristians i Sant Pau, el llibre s'enreda en qüestions litúrgiques i formals, poc properes a l'edat, interès i context dels alumnes. Però els sants, aquelles persones de referència que l'Església vol destacar i mostrar com a exemple, és un tema que em sembla del tot aprofitable. No crec que avui en dia ens faltin models, perquè de models n'hi ha molts, el que sí crec és que els socialment reconeguts no m'agraden, perquè se'ls té com a tals gràcies a situacions estrafalàries, declaracions indiscretes i mèrits dubtosos. Els sants d'avui són els que aconsegueixen una portada a l'Hola, una entrevista al "Sálvame de luxe" o entrar a la casa de Gran Hermano. I si no veieu clar el que estic dient, només cal mirar els números d'espectadors o lectors que mouen tots aquests fenòmens. Jo vull uns altres models, uns altres valors: els de la humilitat, la solidaritat, el servei. Sants i santes de Déu, els passats, els presents i els futurs... pregueu per nosaltres !!
Teresa