diumenge, 22 d’agost de 2010

CARITAT O JUSTÍCIA

Han passat força dies des de que vaig llegir aquesta notícia: 40 milionaris donaran la meitat de la seva fortuna a obres de caritat. La idea ha estat promoguda per Warren Buffet i Bill Gates, que després de diverses trobades l'han extès a altres filàntrops.
D'entrada, res a dir, ben al contrari. Només pel fet que qui pot oblidar-se'n de tot es preocupi per algú del seu voltant ja em sembla un bon senyal. I si algú digués: "ells sí que poden"... li diria "tots podem fer alguna cosa, cadascú a la seva mida". Això de rascar-se la butxaca té moltes condicions i encara més excuses.
Tot i que ho valoro, hi tinc un però: ¿com es poden arribar a acumular milions i milions de dòlars amb una feina honesta? Em sembla ben impossible per molta sort, esforç, ull pels negocis que es tingui... perquè estem parlant de fortunes i quantitats inimaginables. Però si algú té un gest que em parli de redistribució i de justícia, jo no el criticaré. I m'hauré de preguntar què hi puc fer jo.
Teresa

1 comentari:

Anònim ha dit...

Com tu dius, quan la justícia es converteix en filantropia, malament rai.

Enric