dilluns, 27 de setembre de 2010

VA DE LLIBRES

Tinc al davant dos llibres de temes similars: "Tot el que tinc ho duc al damunt" de Herta Müller, premi Nobel de Literatura i "Tendríamos que haber gritado" de Ch. Feldmann sobre Bonhoeffer. Tots dos parlen de totalitarismes, tant se val si és dels alemanys o dels russos, tots dos parlen de la supervivència, tots dos parlen dels límits humans, de la llibertat, de la dignitat.
El primer l'he hagut de deixar inacabat. No avançava i he cregut que era millor prendre una determinació. El segon m'ha agafat des de bon principi, potser arrossegada per l'admiració que la meva mare professa a Bonhoeffer, "un gran home" com ella sempre diu. En temps de mediocritat moral i de "casos Malaia", potser em cal deixar-me impregnar per testimonis com el seu.
Una persona gran em deia fa poc: "a mi abans m'agradaven molt les vides de sants. Ara, el que em queda de vida, només vull llegir sobre Jesús". Potser els anys ens fan aprofundir i centrar-nos en allò que és realment important, abans la vida no se'ns escoli del tot i acabem decepcionats de nosaltres mateixos.

Teresa

1 comentari:

Anònim ha dit...

Teresa,
Veritablememt és "un gran home" i estic contenta que ho hagis comprovat.
Montse