diumenge, 3 d’octubre de 2010

NEGOCI ESPIRITUAL

Fa uns dies Martínez Camino es refereria a la propera visita a Santiago i Barcelona com un "negoci espiritual i negoci econòmic". Independentment de les campanyes desfermades contra aquesta visita i que setmanes abans ja omplen pàgines i articles d'opinió d'alguns diaris, sembla que el Secretari de la Conferència Espiscopal Espanyola encara no hagi après la suficient diplomàcia per entendre que hi ha paraules que no lliguen. Si del que es tracta la visita és d'afavorir una experiència eclesial entre els fidels dels llocs escollits i, en conseqüència, dels creients de tota l'Església, la paraula negoci no sembla la més escaient. Perquè un negoci, segons l'IEC, és un afer, assumpte, empresa, especialment comercial, de què s’espera obtenir avantatge, profit o beneficis. La connotació comercial enfonsa tot el sentit espiritual, religiós, de comunió que es pretén, tot i que no ens hem d'enganyar i està clar que qualsevol projecte comporta un preu econòmic.
Quan Jesús era posat a prova deia "Al Cèsar el que es del Cèsar i a Déu el que és de Déu" era prou conscient que ens costa separar les coses i que al llarg de segles es farien autèntiques barbaritats. El problema, per a mi, és que seguim sense entendre moltes coses però adoptem el posat de qui ho sap tot i no es morirà mai.

Teresa

3 comentaris:

El mosquit i el camell ha dit...

Ai, quanta raó que tens! a mi, que no sóc gens papista (tot i que potser m'agradaria assitir a algun acte amb el Papa, però amb un altre to ben diferent d'aquesta mena de xous) em comencen a carregar els retrets que es fan a la visita pel seu cost econòmic. Com si els homenatges a esportistes fossin gratis i com si Barcelona no n'acabés treient profit, també, d'una visita d'aquesta mena. O com si no fos un grup molt nombrós de persones qui en fruirà...

eloi ha dit...

total... què es va gastar l'ajuntament per la vinguda del Carlinhos Brown per fer la patotxada del carnabalona (ja t'ho dic, una bestiesa)? i pe rla consulta de la diagonal? ehem....

Bo Beatriz ha dit...

A mí también me rechinó el oído con lo de la "ganancia económica". Esta gente no tiene sentido del marketing, claramente :P