dijous, 7 d’octubre de 2010

NOBEL DE LA PAU

Demà divendres es coneixerà la persona guardonada amb el premi nobel de la pau. Per primera vegada sóc conscient de que en una sola setmana s'atorguen aquests premis en les seves cinc categories. Les tres primeres, tot i la seva importància, són més llunyanes als meus centres d'interès o capacitat intel·lectual, i no m'han despertat massa expectació. Avui sí, poc abans del migdia he entrat a la pàgina web de la Fundació Nobel i he pogut veure com el compte enrera del rellotge em deia que m'hauria d'esperar encara uns 40 minuts. No he pogut entretenir-m'hi.
Demà a la mateixa hora sabrem que succeeix a Obama en aquesta designació. Posats a desitjar... a mi m'agradaria que, per variar, fos una dona. Que no fos d'un pais dels més anomenats i que així, ens obrís a altres realitats menys conegudes. Que fos una persona ben nomal, amb la que ens hi poguessim identificar. Que no fos un premi polèmic, que hi hagués consens. I finalment, m'agradaria que fos algú, ja sigui home, dona o institució, d'aquí o d'allà, de qui ens en poguessim sentir orgullosos i estigués a l'alçada dels seus predecessors.

Teresa