divendres, 5 de novembre de 2010

JO SÍ T'ESPERO

Que voleu que us digui.... Partint de la llibertat d'expessió, estic una mica indignada amb l'allau de crítiques que estic sentint aquests dies amb la visita de Benet XVI a Barcelona per dedicar la Sagrada Família. Crec que són oportunistes i orquestrades, i em dolen.
Així.... jo dic: Benet XVI, jo sí t'espero
perquè crec que el lloc de l'Església és el carrer, perque ja ho va ser en els seus principis quan es predicava a les places, perque crec que el seu lloc és entre la gent del carrer i sé que molta gent de parròquies hi serà.
perquè hem viscut altres fenòmens que ens han estat aliens (algú recorda l'espectacle de Carlinhos Brown al Passeig de Gràcia?... les molèsties que va generar, el que va costar... i tot plegat, per a què?) i no hem dit res.
perquè tots vivim les nostres ambiguitats, i no per això ens amaguem a casa. La crítica i l'autocrítica (encara millor) a l'Església és del tot necessària, però també té dret a viure i reunir-se.
perquè la fe catòlica, com totes les religions, parteixen d'un desig d'una millor convivència, d'una fraternitat... i les expressions públiques en aquest sentit sempre tindran el meu suport. I l'aconfessionalitat de l'Estat no suposa, que jo sàpiga, fer callar les expressions religioses, que hi són i que ens permeten entendre qualsevol cultura.
Ja ho veieu... Mai m'hagués imaginat que aquest escrit sortiria de mi d'una manera tan espontània però no m'ho volia callar.
Teresa