dijous, 2 de desembre de 2010

TROBA LA DIFERÈNCIA

¿No sou aficionats als enreteniments que consisteixen en buscar un nombre determinat de diferències entre dos dibuixos? Jo mai he estat bona per a aquestes coses, ni pels mots encreuats, ni per les sopes de lletres ni menys pel sudoku. De fet veig que alguna gent molt propera a mi s'ha enganxat a aquest joc. Jo, per si de cas, no m'hi acosto.
Buscar la diferència entre dos dibuixos exigeix molta concentració, atenció i bona vista, i a mi aquesa darrera comença a fallar-me. Res extraordinari, el que toca. Però de cara a aquest Advent recentment estrenat, em proposo buscar i facilitar algunes diferències entre la meva vida habitual i aquest temps en el que se'ns convida a l'espera joiosa. La primera és la corona d'Advent que tenim a la capella i que ens recorda que l'arribada de Jesús a la nostra vida és progressiva, que no va arribar de cop, que el vam anar descobrint i que així que es va anar apropant, va il·luminar la nostra vida. La segona també té a veure amb la llum: l'estona diària de pregària la faig des de fa uns dies amb una espelma encesa. Un petit signe que converteix l'espai quotidià en un espai nou, sagrat. Per sort les propostes mai s'esgoten i cadascú pot triar la seva. Petits rituals, petits canvis, signes litúrgics que fan la diferència.

Teresa