diumenge, 6 de febrer de 2011

JO TAMPOC HE LLEGIT MAI LA BÍBLIA

De tant en tant, alguns alumnes encuriosits em pregunten: i tu, has llegit mai la Bíblia sencera? I com que no m'agrada dir mentides, la meva resposta és negativa. No he llegit mai la Bíblia, només alguns fragments que, tenint en compte les seves dimensions, és només una petita part del conjunt d'aquesta vasta obra. I si a més, alguna vegada descobreixo que els textos són molt més rics del que en reté la meva memòria (cosa que passa tot sovint).... tot plegat hi veig una invitació a una lectura més atenta del text. Perquè ¿qui de vosaltres, parlant del text del fill pròdig, recorda el petit però important detall que el pare reparteix l'herència entre els dos fills des bon principi?. Molts haurieu afirmat que només el més jove rep el que li pertoca. Vaja, que a més de llegir poc la Bíblia, la llegim malament.
Potser algun dia m'hi hauria de posar. De mica en mica, amb la poca o molta teologia que he après, podria ser una tasca ben profitosa. De fet, m'acabo de llegir un llibre de més de 600 pàgines, i com que no volia que s'eternitzés entre les meves mans, em vaig proposar avançar 50 pàgines cada dia. Una mica de constància i fita assolida!
Qui sap si no seria més complicat que això i ja no hauria d'arronsar les espatlles davant d'algunes preguntes incòmodes dels meus estimats alumnes.
Teresa