dissabte, 16 d’abril de 2011

EN UN MUNDO MEJOR

Després d'algunes experiències decebedores, ahir vaig anar de nou al cinema. Un Oscar i un Globus d'Or em semblaven garantia suficient, a més de les bones crítiques, per arriscar-me amb En un mundo mejor (Susanne Bier, Dinamarca, 2010). La vaig reservar entre les meves prioritats, i tot i que sabia que era una cinta dura, no em vaig fer enrerra.

Tota la pel·lícula ens posa davant el dilema entre el perdó o la venjança. I no és pura teoria: un fill que pateix bulling a l'escola, un pare "metge sense fronteres" en un país remot marcat per la violència més salvatge... són algunes de les històries que hauren de posicionar-se: perdó o venjança? La resposta sembla fàcil, però quan et trobes atrapat com una aranya en la seva xarxa en el cercle de la violència i la incomunicació, sortir-ne, fer un pas endavant i optar, no sempre és senzill ni ben vist. La resposta més primària et duu de nou al principi, i cada vegada la bola es fa més gran: una mentida, un insult, una conversa mai tinguda, una empenta, un cop de puny... poden ser l'origen de les grans barbaritats humanes de les que tan ens lamentem. Però, i què hem fet nosaltres per aturar-les en el nostre cercle més proper?

Val la pena veure aquesta pel·lícula, arriscar-se a sentir-se trabalsat i sortir del cinema amb el cor encongit, però amb l'esperança de que tots sense excpecions podem fer aquest pas endavant en favor d'un món millor.

Teresa

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Acabo de salir del cine de ver esta película, no lo hago con el corazón encogido, es muy buena, y enseña que la valentía va unida a la bondad. Labor para educadores que tengan como horizonte un mundo mejor

APIV ha dit...

yo fui alumno tuyo!