dissabte, 2 d’abril de 2011

LA PARAULA DEL MES

Algunes empreses, que jo sàpiga als EEUU, cada mes premien un dels empleats amb el títol de l'empleat del mes. És una recompensa testimonial que reconexi els mèrits d'un dels seus treballadors a l'eficàcia i el compromís. En aquesta vida, tot incentiu és vàlid.

Fa dies que me n'adono que he batejat una paraula com "la paraula de mes". A vegades, en certes circumtàncies, hi ha mots que es repeteixen i que et semblen claus pel el moment que vius. Acompanyen molts dels teus diàlegs i s'acaben convertint en un rerafons al conjunt de la teva vida, com un decorat a tot el que vius. En el meu cas, aquesta paraula és il·lusió.

La il·lusió és una sensació que no et deixa enfonsar-te i que ningú pot cultivar per tu. Neix del teu cor i t'impulsa sempre endavant. S'encomana amb facilitat i es perd també amb relativa rapidesa. S'ha de cuidar i no pots permetre que res ni ningú te la robi. És un color ben viu que il·limina tot el que fas, i sense ella, la vida seria gris i monòtona.

Sovint dic que tinc il·lusió per tot el que faig. Potser no estic davant la paraula del mes, sinó de la meva vida. I que duri.

Teresa