dijous, 5 de maig de 2011

NO TOT S'HI VAL

Visc amb molta ambigüitat els esdeveniments que ens relaten les notícies des de la mort d'Osama Bin Laden. Em sento alleugerida per la seva desaparició, però no sé si ho he de celebrar. Valoro l'esforç dels qui l'han localitzat, però hagués preferit que l'haguessin detingut. La seva mort em sona a execució, cruel i sense judici. Al seu propi estil, vaja.

Tampoc sé si el món està més tranquil ara mateix. La sang crida venjança, i d'això ni els més guardonats se'n salven. La democràcia té els seus propis mecanismes legals i els reus bé es mereixen l'oportunitat de defensar-se. Així és l'Estat de dret, i ens ha costat molt aconseguir-lo.

Una adolescent ahir em deia: "Jo hagués preferit que l'haguessin detingut... així l'haguessin pogut torturar". El final de la frase em va deixar glaçada. Com deia Gandhi: "Ull per ull... i tots acabarem cecs".


Teresa