divendres, 16 de setembre de 2011

LA FAMÍLIA BÉ, GRÀCIES

Antonia San Juan, actriu del selecte "club Almodóvar", es quedava ben tranquil·la fa uns dies afirmant: "La família com a institució és decadent i no aporta res a l'individu". Ja sabem que el paper tot ho aguanta i gràcies a la llibertat d'expressió podem esplaiar-nos a tort i a dret sense conseqüències. Em pregunto quina és la seva experiència personal que l'ha dut a fer aquestes declaracions. I encara més, no vull ni pensar la cara que faran els que comparteixin amb ella el dinar de Nadal... sempre que aquesta celebració no li resulti passada de moda.
Aquesta setmana he escoltat els meus alumnes adolescents parlar de les persones que els eren més significatives. La família ha aparescut en lloc molt destacat: avis, pares, germans. Perque em donen consells, perque m'eduquen, perque m'estimen, perque m'escolten... En plena edat de trencar amb tot, la família, complexa però essencial, sembla que manté el seu paper protagonista.



Teresa

4 comentaris:

vicent ha dit...

Teresa:

Jo ja he tingut l'experiència, moltes vegades en la meua vida, de què la família és un valor grandiós. Sense més. Gràcies per recordar-ho.
Vicent Castillo.

Anònim ha dit...

Esta setmana, una vegada més, la meua família m'ha demostrat que és això, una FAMÍLA amb majúscules.

Hotel Dilluns ha dit...

Teresa, que l'Antonia San Juan és un home.

Entenc que un transsexual pugui tenir una visió molt negativa de la família, sobretot si, com és el més probable, no devien ser gaire comprensius amb el seu canvi de sexe(és del 1961).

Però la família no està tan bé, al meu entendre. La nostra generació ha passat de la família extensa a la nuclear, on les neurosis es viuen d'una manera més acusada. Es vivia millor en una societat en què l'extensa tenia un pes. Ara viuen famílies de tres membres, sovint, en cubicles, aïllats.

Després, entre els 25 i 45 anys, el 50 % de matrimonis se separen. Parelles noves, amb la distorsió que comporta. No ho sé, no la vaig tan bé.

Enric

Teresa i M.Àngels ha dit...

Enric, al cap d'un parell de dies de l'entrevista, Antonia San Juan va sortir a un programa de ràdio. No entenia la reacció a les seves paraules de, per exemple, Plar Rahola. Explicava que ella, en la distància, es cuida molt de la seva mare.Deu ser que alguna cosa bona li queda de la família. Tant se val. Fins i tot amb separacions de parelles, és un referent per sempre. Teresa