dimecres, 5 d’octubre de 2011

DONES EXEMPLARS

Com que ja m'ho sé, sempre manipulo una mica la tria. A l'hora de parlar a classe de gent admirable, l'experiència em diu que sortiran els noms de sempre. Un top ten encapçalat per Gandhi, seguit d'aprop per Martin L. King. Fins aquí tot previsible. Potser la novetat d'aquesta any seria el Pep Guardiola... i ja m'estaria bé, si no fos que vull gent nova, diferent, desconeguda. I posats a triar, que siguin dones.
Els parlaré, i ells treballaran després, sobre dones que han arriscat la vida pel que creien, que han trencat amb els paràmetres del seu temps, que podien haver passat desapercebudes però que la història ha fet justícia amb elles, a curt o a llarg plaç. En aquest tema sempre m'agrada citar la Premi Nobel de la Pau de l'any 2004, Wangari Maathai. Que una dona africana arribi als grans mitjans de comunicació, té molt mèrit. I que ho faci com a reconeixement per la seva dedicació a la protecció del medi ambient com a camí cap a la l'eradicació de la pobresa, encara més. Fa uns dies em va sorprendre la notícia de la seva mort. No n'he sentit gaire cosa més. Un càncer se l'ha emportat, com a tanta gent que coneixem i estimem. Una mort ben normal per a una dona extraordinària.
Teresa
PD: sembla que l'Acadèmia dels Nobel aquest any pensa com jo...