diumenge, 2 de juny de 2013

7:30 DEL MATÍ, CARRETERA ENLLÀ

Diumenge 2 de juny. Cap de setmana a El Brull, en una casa antiga. De bon matí els ulls oberts i moltes ganes d'aprofitar el dia. A les 7:30 (en un dia de festa!) obria la porta, gran i feixuga, de la casa, i em disposava a caminar, carretera enllà, enmig dels boscos del Montseny.
Quan et penses que a ningú més li passa una cosa, o que ningú més tindrà la mateixa idea... sovint comproves que som molts els que tenim el mateix pensament. Cotxes, furgonetes, bicicletes... passaven per davant meu. De bon matí!!
M'agrada llevar-me d'hora. És com si aprofités més el temps. No se m'acut que de nit es pugui aprofitar, si no hi ha una necesitat pel mig. I m'agrada veure néixer el dia, acompanyar les primeres clarors, despertat al ritme de la jornada. Són maneres de ser.
Llevar-me d'hora em recorda que hi ha molt per fer i que la meva aportació és important. Tant important com la de molts altres, però necessària si es fa amb il·lusió. Treballar, organitzar-me, una reunió, una feina pendent, una visita, alguna trucada, cuinar... Potser res imprescindible, però tot important si ho faig amb sentit, i de sentit de responsabilitat, d'això en concret, mai me n'ha faltat gens ni mica!!
Ja ho deia aquell entrenador, en el discurs d'entrega de la Medalla d'Honor del Parlament de Catalunya: "si ens llevem ben d'hora, ben d'hora, ben d'hora...serem imparables!"
Teresa Gomà