dilluns, 30 de setembre de 2013

ENS HI JUGUEM MASSA

Segueixo amb sorpresa i fascinació la vaga dels docents, amb un suport molt ampli també de les famílies, a les Illes. Porten dues setmanes de vaga, amb les conseqüències derivades en el ritme del curs i amb el que suposa de pèrdua de sou, per demanar que el Govern Balear es faci enrera amb el TIL (Tractament Integral de Llengües). Em sorprèn la seva fermesa i m'ho confirma la manifestació d'ahir amb més de 100.000 persones a les diverses illes. Moure aquesta quantitat de gent a Catalunya és un mèrit, fer-ho a les Illes, un fet històric.
M'arriben alguns comentaris: això no pot durar massa perquè no cobren, el que els passa és que no tenen la preparació adequada en anglès... I em dol una informació tan esviaixada. Crec que el que passa és que la societat civil ha vist com es traspassava una línia vermella (que diria el President Mas) i tocar la presència de la llengua a l'escola ha estat la gota que ha fet vessar el got. Amb la llengua no s'hi juga perquè és part fonamental de la nostra identitat, li diuen a l'impositiu Bauzá, al que em sembla que el català l'importa ben poc.
Desconec moltes coses del món de les Illes, però les sento germanes i la seva reivindicació també és la meva. I el meu reconeixement i la meva admiració.
Teresa Gomà, rscj

 

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Gràcies Teresa, per la teva mirada cap a ca nostra.
Quan els interessos politics pesen més que altres coses, de vegades es fan necessàries expressions com aquesta per fer una crida d’atenció als responsables del bé comú, que som tots. És molt difícil explicar com varem viure aquesta manifestació. Jo, la meva família, els meus amics… tots volíem fer costat als mestres i recolzar la seva demanda de ser escoltats pel govern de ses illes. Crec que els professors s’han esforçat al màxim, fins i tot, deixant el seu sou per defensar una educació en les condicions més favorables pels alumnes. Es mereixien una resposta així de clara en una jornada festiva, participativa i solidaria.

CatiM.

Anònim ha dit...


Cati, em sento molt propera al que esteu vivint. Crec que el temps i la memòria capgiraran les coses. Confiem. una abraçada. Teresa G.

Patrícia ha dit...

Gràcies, Teresa! Si, compartim una mateixa llengua i cultura. Ha estat impresionant (la movlització de pares, de profes, dels capellans de la Part Forana amb el seu comunicat) i lo que està fent el partit que governa no té nom! Volen trepitjar la nostra cultura... Gràcies per fer-te ressó.