dimarts, 3 de desembre de 2013

INFORME PISA

Amb l'Informe PISA sobre educació, ens ha tocat de nou el rebre. Catalunya es manté en xifres similars a l'anterior document, que en temps com els que passem, a vegades ja és prou. No anem bé en matemàtiques ni en ciències. En canvi, hem millorat en comprensió lectora, que al cap i a la fi és la base de tota la resta. Caldrà fer esforços, però potser no estem tan malament en plenes retallades.
Potser perquè la meva matèria (sóc la de Reli....) no té massa bona reputació en el currículum, les notes mai m'han importat massa, i sí en canvi l'esforç, el sentit crític, la participació a classe. Això sí, sempre aviso el primer dia: "qui es proposi suspendre, que m'avisi des d'ara i evitarem malentesos". Potser perquè sóc la de Pastoral, m'importen els valors que els alumnes de l'escola s'emporten en sortir-ne. I d'això l'Informe PISA no en parla. En cap apartat s'interessa si tenim uns alumnes més solidaris o més empàtics, més actius o amb més autonomia de pensament. Si han participat al Gran Recapte, si col·laboren en un esplai. Si van assimilant les lliçons de la vida, si s'adonen que la felicitat costa.

Potser els valors no serviran per aconseguir una feina, però sí ens ajudaran a fer una societat millor.
Teresa Gomà, rscj