dimarts, 21 de gener de 2014

LA CAIXA TONTA?

Sóc dels molts que ens hem passat de la televisió a la pantalla de l'ordinador. Trio els horaris que em van bé i no em treuen hores de son, escolleixo el que vull veure, torno a veure allò que m'ha interessat...  Només alguns migdies, després de dinar em permeto una estona de descans amb històries alienes que em permeten relativitzar la meva pròpia vida.
Però el treball a l'escola no em deixa adormir-me i sempre cal actualitzar els recursos educatius. I encara no sé com, he descobert el programa "Latituds" del Canal 33, que s'autodefinexi d'aquesta manera: "Latituds vol donar visibilitat als que impulsen solucions a la pobresa, les injustícies i les guerres del món". Vet aquí que els seus reportages tenen una durada de 25 minuts, ideals per a una classe, i que l'enfocament i els temes van d'allò més bé amb múltiples matèries que vulguin anar més enllà d'unes dades estadístiques fredes i distants: la pobresa, la solidaritat, la immigració, la salut mental... Ha estat una gran troballa i vull felicitar els seus responsables. Ara mateix a diverses classes estem veient "De veí a veí", o com la gent del carrer no resta indiferent a la pobresa del seu propi veïnatge. Us el recomano.
Teresa Gomà, rscj

"&g