dilluns, 13 de gener de 2014

HOMES I DONES IRREPETIBLES?

La recent mort de Josep Ma Castellet, i el que he llegit d'ell, fa que em torni al cap una idea que a vegades em ronda. I és que em pregunto... no serà que aquestes personalitats que ens deixen, són dones i homes irrepetibles? Oferiran els temps presents persones de la seva vàlua, la seva valentia i talent? Serem capaços de promoure noves generacions formades, cultivades, generoses, amb voluntat de construir un país i una societat nova?
A vegades m'envaeix el pessimisme, a vegades percebo petites espurnes d'esperança. Potser el que em falta és una mica de perspectiva, una mica de distància per captar els senyals dels temps presents i no menyprear-los, precisament per ser contemporanis a mi. Ni tot temps passat és millor en sí, ni el present és sempre mediocre i hostil.
Teresa Gomà, rscj